17 d’abril 2011

Calculant la declinació de la pared

Aquest cap de setmana he estat calculant la declinació de la pared. En realitat jo no calculo res...només prenc les dades.

Divendres em vaig fabricar un artilugi que venia descrit en les instruccions que em va enviar en Nasi Vilà: el transportador d'angles:


El transportador d'angles ha de quedar situat perfectament perpendicular a la paret amb l'ajuda de l'escaire, i perfectament horitzontal amb l'ajuda del nivell.

Escaire, ja ho veieu, en tenia dos, però nivell, no en tenia cap, aixi que m'he baixat una aplicació per l'ifone, i m'ha anat prou bé.

La paret on anirà el rellotge de sol és aquesta:



I he pres les dades en la mateixa paret, però una mica més avall. Suposo que la declinació és la mateixa.


Ara enviaré les dades al rellotger. Primera prova superada!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada